Головна
 
Балаклійський педагогічний фаховий коледжПонеділок, 30.01.2023, 19:21



Вітаю Вас Гість | RSS
Головна
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


21:02
Практичний upgrade гендерних компетентностей в освітньому процесі сучасної школи
   Сучасний вітчизняний педагогічний простір покликаний виконувати особливу функцію у формуванні особистості людини, її інтелектуального і духовного потенціалу. А тому основою педагогічної діяльності педагогічного фахівця і фахівчинь мають стати засади гуманістичної педагогіки, які забезпечують оптимальні умови для навчання та виховання, розвитку зростаючої особистості, незалежно від її статі, створення здоров’язбережувального середовища в закладі освіти, зокрема в початкові школі, на засадах гендерночутливого підходу На сьогодні, гендернорольовий підхід, який все ще переважає в освіті, поступово змінюється на гендерночутливий підхід.
   З метою розкриття практичних кроків до упровадження гендерночутливого підходу в освітній процес для студентства та викладачів,психологинею Нечитайло Ю.С та викладачкою Лук’яновою Г.Ю. було організовано «Практичний upgrade гендерних компетентностей в освітньому процесі сучасної школи».
   Запрошені спікерки заходу Анна Савєльєва та Валентина Какадій, ґрунтовно підійшли до питання пояснення студентству теоретичного обґрунтування важливості упровадження підходу саме на засадах гендерної рівності та недискримінації, що заркіплюється низкою законодавчих документів.
    Спікерки поділилися власним досвідом системної роботи за різними напрямками: 1) моніторинг простору навчального закладу (в коридорах, класах, бібліотеці розміщувати наочність, яка не транслює гендерні стереотипи і не містить прямої і/чи прихованої дискримінації); 2) атидисктримінаційний аналіз навчальної літератури. Аналізується, передусім, текст (конкретні завдання, вправи, коментарі, примітки, звертання тощо) та ілюстрації на предмет наявності дискримінаційних (у т.ч. стереотипних) положень (зображень) за захищеними ознаками; 3) аналіз комунікації між вчительством і учнівством з метою викорінення будь-яких проявів дискримінації. Зокрема у закладі практикують використання гендерночутливої мови, що полягає у використанні в усному мовленні, текстах фемінітивів (окремо чи у парі з маскулінітивами) для називання осіб жіночої статі (наприклад, учні / учениці, вчитель / вчителька); 4) проведення інформаційно-просвітницької роботи, навчань, тренінгів з метою підвищення чутливості щодо виявлення проявів дискримінації для вчительства, учнівства і батьківства (або тим з ким живуть діти). Читання і аналіз тематичної літератури, проходження тематичних онлайн-курсів; 5) методичний супровід і аналіз уроків та виховних заходів.
    Спікерки стверджували, що саме простір, вільний від дискримінації, сприяє деконструкції в усіх учасників і учасниць освітнього процесу гендерних стереотипів, розвитку критичного мислення, формуванню демократичних цінностей та підвищенню правової грамотності, підвищенню мотивації до творчої та інноваційної професійної діяльності педагогічних кадрів, підвищує конкурентоздатність як окремих осіб так і навчальних закладів у цілому, сприяє недискримінаційній просвіті батьківства.
Переглядів: 93 | Додав: galka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2023